miercuri, 22 aprilie 2009

A fost vacanta de Paste

De fiecare data cand incep sa scriu un post ma poticnesc la titlu. Am hotarat sa pun titlul cand termin de scris.

Au trecut cateva zile bune de cand nu am mai scris nimic. Ieri noapte am intrat 2 minute avand constiinta incarcata ca nici macar "Hristos a inviat!" nu v-am urat.

A trecut si Pastele. Am fost acasa cateva zile. De fiecare data acelasi sentiment de frustrare cand trebuie sa plecam. Acasa suntem de fiecare data copii. Asteptam iepurasul cu aceeasi emotie in fiecare an. Mami, tati, buni, Bro, prietenii nostri cu puradeii simpatici, micul oras in care timpul pare ca sta in loc, de fiecare data plecam tristi ca lasam toate astea in urma.



Prea multe nu sunt de povestit. Am sarbatorit in familie. Ca in fiecare an: oua rosii, albastre, verzi, galbene, prajituri, miel la cuptor, ciorba de miel, salata beof, sarmale, mancare cat vezi cu ochii, conform traditiei. Miel nu mananc. Am gustat ca in fiecare an dupa indelungi insistente, sperand ca poate de data asta... Dar nu, nici de data asta!

Am fost de Inviere sa luam paste, dar l-am mancat dimineata. De cand eram mica, buni m-a invatat ca pastele in iei pe stomacul gol, dimineata, dupa ce te speli. Asa ca pastrez traditia si nu il iau decat dupa ce ma trezesc. Nu suntem noi cei mai credinciosi. Am fost in club si la 3 jumatate am plecat la biserica numai cat sa luam pastele. Ne-m facut cruce piosi, am prins 5 minute de molifta (asa ma amuza cuvantul asta...), am cotizat pentru bucatele de paine sfintite si am plecat impacati acasa ca am fost la biserica de Inviere.




Am fost si la tara. Am cunoscut un cocos bataus, am cules liliac, am admirat gutuii infloriti, m-am dat in leagan. Vremea a fost placuta. Ne-a prins bine o scurta evadare din oras. Era atata liniste... De fiecare data cand ajung acolo fug in gradina sa vad florile, plantele, animalutele.





Pe 20 fost ziua mea. Am primit 13 trandafiri superbi de la el si multe cadouri frumoase. Cand eram mica nu suportam ca ziua mea sa pice de Paste. S-a intamplat de cateva ori si petrecerea de ziua mea a fost compromisa. Spre deosebire de anii copilariei, acum nu a mai contat atat de tare. Nu mai e asa mare tragedie ca petrecerea de ziua mea va avea loc in alta zi.



Cam asa am petrecut mica vacanta de Paste. De maine la hei-rup. A fost frumos! Si ca toate lucrurile care sunt frumoase, a durat putin!

(Inspiratia pentru titlu tot nu mi-a venit! Fk!)

Niciun comentariu: