miercuri, 23 septembrie 2009

Cauţi job?


Fă-ţi campanie publicitară!... daca te tine buzunarul.




O specialistă în marketing din România a iniţiat o campanie de job hunting cu tot tacâmul: site, panouri outdoor şi un TV screen în Piaţa Unirii care îi prezintă cererea de angajare. Mesajul campaniei: angajaţi-o pe Carmen. Scopul campaniei: diseminarea brandului personal în mediul de afaceri autohton.

Carmen-Rodica Dincă a iniţiat pe 17 septembrie prima campanie de branding personal şi job hunting din România. Site-ul hirecarmen.ro, un panou publicitar şi un screen TV în Piaţa Unirii îi fac cunoscute punctele forte: 17 ani de experienţă, patru companii multinaţionale şi nouă branduri noi introduse pe piaţă. Ca expert în marketing, Carmen a înţeles că metodele tradiţionale de job hunting sunt ineficiente şi cer prea mult timp, aşa că s-a hotărât să aplice tot ce a învăţat în ultimii 12 ani şi să-şi facă propria campanie.

„Ultimul job pe care l-am avut a fost de regional senior marketing manager la Wrigley şi după 12 ani de muncă am simţit nevoia unei provocări”, a declarat Carmen pentru capital.ro. De la 1 iulie, Carmen s-a ocupat doar de viaţa personală, considerând că merită o pauză în care să se ocupe de prieteni, familie şi socializare. Odată cu începerea toamnei, s-a decis să îşi încheie vacanţa şi să se apuce de treabă. „După 12 ani e foarte greu să te apuci să trimiţi CV-ul la agenţiile de head hunting. În plus, metodele tradiţionale de creştere a notorietăţii profesionale ar fi necesitat un timp îndelungat. Practica aceasta neconvenţională şi originală va disemina brandul meu personal, căruia vreau să-i cresc notorietatea”, spune Carmen-Rodica Dincă.

După ce a terminat Colegiul de Matematică şi Fizică din Brăila şi Facultatea de Inginerie Mecanică la Universitatea Braşov, Carmen s-a angajat la firma de cosmetice Norvea ca inginer mecanic, urmând să devină brand manager pentru compania Colgate-Palmolive, pe care a părăsit-o în 1995 de pe poziţia de senior brand manager.

A lucrat ca marketing manager pentru Wella şi Coca-Cola, iar din 1997 s-a angajat la Wrigley, unde a fost promovată Regional Senior Marketing Manager, post la care a renunţat începând cu data de 1 iulie pentru a porni în căutarea unor noi provocări.

„Mă aştept la un salariu pe care-l primeşte un director de marketing cu experienţa mea, adică undeva între 4.000 şi 6.000 de euro, şi mă bazez pe oamenii din mediul de afaceri care să recunoască această idee inedită şi originală”, a mai spus Carmen, subliniind faptul că nu ţine neapărat să se angajeze în acelaşi domeniu, fiind deschisă la proiecte noi.

Mie, personal, toata chestia asta imi suna a campanie gen: 'Free Willy'. Pe de o parte salut initiativa d-nei respective dar nu vad pana la urma esenta. Imi suna a lauda de sine si stiti bine ce inseamna asta... In mod normal campaniile publicitare ar trebui sa aiba un scop precis, sa sensibilizeze masele sau un anumit public tinta, sa creasca vanzarea unui anumit produs sau sa introduca pe piata cine stie ce brand.

Ca sa nu mai spunem ca d-na in cauza a renuntat cu buna-stiinta la jobul pe care il avea bine-mersi si pentru care castiga 4000-6000 de euro. Daca are atata experienta de ce nu isi deschide o firma, o agentie de publicitate, o ceva. Daca era atat de buna de ce nu e deja angajata.? Head hunterii ar fi trebuit sa fie pe urmele ei din a doua zi dupa ce si-a dat demisia. Nu cred ca era nevoie de atata valva.

Initiativa, curaj, creativitate sau disperare?

sursa: capital.ro

Niciun comentariu: