marți, 21 octombrie 2008

Copii! Aveti grija cu baobabii!



Simt nevoia sa citesc! Nu am mai citit de foarte mult timp... si imi pare rau. Am remuscari. Mi se pare mie ca cititul ne innobileaza, ne deschide noi orizonturi, ne face ma profunzi.

Citeam azi un articol pe un blog ratacit si brusc mi s-a facut pofta de o carte buna. Imi place mult sa merg la Carturesti si sa ma pierd printre rafturile lor intesate de carti. Nu caut ceva anume... doar rasfoiesc. Si asa trec ceasuri bune pana sa gasesc ceva. De multe ori nu cumpar nimic, numai rasfoiesc, citesc pasaje, contemplez fotografii sau adulmec retete culinare.

Ultima carte citita a fost „Micul Print” de Antoine de Saint Exupery. Pare copilaresc dar m-am indragostit de cartea asta. Are o inocenta si o frumusete aparte. Recunosc ca nu am citit-o cand trebuia. Dar oare cand trebuia? Unii zic ca e cartea pentru copii pe care o citesc sau ar trebui sa o citeasca adultii. Sunt la varsta la care nu stiu inca ce predomina in personalitatea mea. Copilul sau adultul? Societatea ne vrea adulti, responsabili si meschini. Eu simt insa ca sunt inca copil. Ma alint si ma rasfat ca un copil. Cateodata vreau sa fiu adult si imi pun ‚masca’, in rest sunt copil.

Si uite asa am facut o noua vizita prietenilor Carturesti. ‚Micul print’ e o carte micuta, plapanda, cu limbaj simplu, cu desene pentru copii insa cu atata profunzime si subintelesuri. Trebuie citita printre randuri si patrunsa.

Stiu! E timpul sa .... o reintalnesc pe Alice! Si lumea ei minunata.

„Toti oamenii mari au fost mai intai copii. Dar putini dintre ei isi mai aduc aminte!”

Niciun comentariu: